2009-07-29 12:13:59
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką zawierający:
a) oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres;
b) numer w rejestrze przedsiębiorców;
c) określenie rodzaju, zakresu i obszaru wykonywania transportu drogowego;
d) rodzaj i liczbę pojazdów samochodowych, którymi dysponuje przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie licencji
e) czas, na jaki licencja ma być udzielona (nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat);
2. odpis z rejestru przedsiębiorców;
3. kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON);
4. kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP);
5. zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność przedsiębiorcy jak i zatrudnionych przez niego kierowców,
6. świadectwo kwalifikacji przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewozy jak i zatrudnionych przez niego kierowców
7. świadectwo legalizacji taksometru;
8. zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem, lub udokumentowanie co najmniej 5 – letniej praktyki w zakresie wykonywania tego transportu: przerwa w wykonywaniu transportu drogowego nie może być dłuższa niż kolejnych 6 miesięcy z przyczyn zależnych od wnioskodawcy,
9. urzędowo potwierdzoną kopię dowodu rejestracyjnego pojazdu z wpisem dopuszczenia do ruchu jako taksówki osobowej, a w przypadku gdy nie jest jego właścicielem – również dokument potwierdzający prawo dysponowania tym pojazdem,
Opłata administracyjna za wydanie licencji na obszar gminy na:
2 – 15 lat wynosi 200 zł
15 – 30 lat wynosi 250 zł
30 – 50 lat wynosi 300 zł
Opłata za wymianę uprawnień przewozowych, gdy nie ulegają zmianie dotychczasowe dane
określone w tych uprawnieniach wynosi 100 zł
Opłata za zmianę danych lub wtórnik licencji: 10% opłaty za licencję.
(na podst. art. 47 ust. 1 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 125, poz. 1371 z późn. zm.)
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Urzędu Gminy
Termin załatwienia sprawy:
Do 14 dni.
Do 3 miesięcy w przypadku wymiany dotychczasowego zezwolenia na licencję.
Wnioski o udzielenie licencji rozpatruje się według kolejności ich złożenia.
Osoba odpowiedzialna:
Inspektor ds. działalności gospodarczej, spraw wojskowych i OC
Ryszard Antosik pok. 6,
tel. (022) 725 00 40 w. 21
e-mail: kryzys@kampinos.pl
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Wójta Gminy Kampinos w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 125, poz. 1371)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 grudnia 2001 r. w sprawie wzoru licencji na wykonywanie transportu drogowego, wypisu z licencji oraz wykazu pojazdów samochodowych (Dz. U. Nr 145, poz. 1630)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 grudnia 2001 r. w sprawie określenia wysokości opłat za czynności administracyjne związane z udzieleniem i wydaniem uprawnień na wykonywanie transportu drogowego osób i rzeczy oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U. Nr 150 poz. 1685)
Informacje dodatkowe:
1. Udzielenie, odmowa udzielenia, zmiana lub cofnięcie licencji następuje w drodze administracyjnej.
2. Licencji nie można odstępować osobom trzecim ani przenosić uprawnień z niej wynikających na osobę trzecią.
3. Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
4. Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem zmianę treści licencji.
Załączniki
Typ |
Komentarz |
Data |
Dodał |
|
WNIOSEK o wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką |
2009-07-29 12:34:01 |
|
Informacje o artykule
Autor: |
|
Zredagował(a): |
|
Data powstania: |
29.07.2009 12:13 |
Data modyfikacji: |
30.07.2009 11:33 |
Liczba wyświetleń: |
6420 |