Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości
Podstawa
prawna: art.83 -90 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r., o ochronie
przyrody (DZ. U z 2004 r., Nr 92, poz. 880 z późn. zm.), rozporządzenia
Ministra Środowiska z dnia 13 października 2004 r., w sprawie stawek
opłat dla poszczególnych rodzajów i gatunków drzew (Dz. U. z 2004 r.,
Nr 228, poz. 2306 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty:
1. wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości – DRUK DO POBRANIA
2. dokument potwierdzający prawo władania nieruchomością oraz przeznaczenie terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew,
Załączniki (w zależności od sytuacji):
1. decyzja o warunkach zabudowy,
2. decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
3. wypis z rejestru gruntów
4. zgoda właściciela nieruchomości, jeżeli posiadacz nie jest właścicielem nieruchomości,
5. zgoda współwłaścicieli nieruchomości, jeżeli nieruchomość jest wspólną własnością.
Uwaga: Konieczność uzyskania zezwolenia dotyczy drzew lub krzewów rosnących na terenie nieruchomości, z wyłączeniem drzew i krzewów:
- w lasach,
-
owocowych, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do
rejestru zabytków oraz w granicach parku narodowego lub rezerwatu
przyrody – na obszarach nieobjętych ochroną krajobrazową,
- na plantacjach drzew i krzewów,
- których wiek nie przekracza 5 lat,
Opłata administracyjna:
1. za usunięcie 1 m2 powierzchni pokrytej krzewami (wg stawek wynikających z rozporządzenie Ministra Środowiska),
2. za
usunięcie drzew – w zależności od gatunku drzewa i obwodu pnia za każdy
centymetr obwodu, zgodnie z tabelą opłat ogłoszoną w załączniku do
cytowanego rozporządzenia.
3. nie pobiera się opłat za usunięcie drzew lub krzewów:
- na które nie jest wymagane uzyskanie zezwolenia,
- na które osoba fizyczna uzyskała zezwolenie na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej,
- które zagraża bezpieczeństwu ludzi lub mienia w istniejących obiektach budowlanych,
- które obumarło lub nie rokuje szans na przeżycie z przyczyn niezależnych od posiadacza nieruchomości,
-
topoli o obwodzie pnia powyżej 100 cm, mierzonego na wysokości 130 cm,
nie należących do gatunków rodzimych, jeżeli zostaną zastąpione w
najbliższym sezonie wegetacyjnym drzewami innych gatunków,
Dokumenty należy złożyć: Sektretariat Urzędu Gminy
Decyzja do odbioru: Referat Środowiska i Gospodarki Gruntami, pok. Nr 13
Termin odpowiedzi: do 30 dni
Tryb odwoławczy: Odwołanie
wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem
organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia
decyzji stronie.