Artykuł archiwalny
2022-04-07 09:50:24
Referat Inwestycji i Gospodarki Komunalnej, pokój nr 9
tel. (22) 725-00-40, wew. 229, 228, 227
Do zadań Referatu Inwestycji i Gospodarki Komunalnej należy:
W zakresie Inwestycji:
- przygotowanie dokumentacji oraz prowadzenie inwestycji i remontów gminnych przypisanych referatowi do realizacji,
- opracowywanie wieloletnich planów inwestycji gminnych,
- opracowywanie całokształtu procesu inwestycyjnego w danym roku,
- opracowywanie zakresów rzeczowych dla poszczególnych inwestycji,
- nadzór i realizacja zadań inwestycyjnych Gminy,
- opracowywanie informacji na temat przebiegu inwestycji w zakresie rzeczowymi finansowym,
- przygotowanie dokumentacji na zadania inwestycyjne w oparciu o ustawę prawo budowlane,
- nadzór inwestycyjny nad budową obiektów budowlanych na terenie gminy, w tym: budynków – trwale związanych z gruntami, wydzielonych z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiadających fundamenty i dach, budowli – obiekty budowlane niebędące budynkami lub obiektami małej architektury, jak: obiekty liniowe, mosty, wiadukty, przepusty, sieci uzbrojenia terenu, budowle sportowe, obiektów liniowych - obiektów, których charakterystycznym parametrem jest długość, w szczególności budowa i przebudowa dróg wraz ze zjazdami, budowa sieci kanalizacyjnych, wodociągowych i linii kablowych,
- nadzór inwestycyjny nad obiektami użyteczności publicznej, stanowiącymi własność Gminy w zakresie realizowania wniosków i zaleceń wynikających ze sporządzonych ocen technicznych oraz typowania prac remontowych,
- udział w przeprowadzaniu postępowań o zamówienie publiczne w zakresie inwestycji gminnych,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej zadań inwestycyjnych,
- realizacja i rozliczanie inwestycji w oparciu o przekazane fundusze ze środków zewnętrznych,
- prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej inwestycji,
- współpraca z Komisjami Przetargowymi przy sporządzaniu istotnych warunków zamówienia,
- sporządzanie protokołu przejęcia środka trwałego OT,
- sporządzanie protokołów przekazania środka trwałego PT,
- współpraca przy opracowaniu propozycji zadań do projektu budżetu Gminy.
W zakresie działalności Gospodarki Komunalnej:
- zarządzanie mieniem gminnym, a w szczególności: zaspokajanie zbiorowych potrzeb w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych i wód opadowych oraz utrzymania urządzeń wodno-ściekowych,
- określenie warunków technicznych na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzanie ścieków,
- informowanie mieszkańców o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi poprzez zamieszczanie informacji na stronie internetowej Urzędu,
- wnioskowanie wielkości robót i usług oraz nakładów na utrzymanie urządzeń wodno-ściekowych przy opracowywaniu planu i budżetu w zakresie gospodarki komunalnej,
- organizacja wykonawstwa robót i usług, w tym m.in. przygotowywanie dokumentacji przetargowej, projektów umów oraz nadzór i kontrola nad realizacją robót i usług, pod względem merytorycznym, rzeczowym, finansowym zadań z zakresu referatu,
- wnioskowanie wykonania inwestycji gminnych lub remontów w zakresie gospodarki wodno-ściekowej,
- sporządzanie sprawozdań z planów, programów i realizacji zadań z zakresu gospodarki wodno-kanalizacyjnej,
- koordynowanie prac związanych z utrzymaniem i ochroną dróg gminnych oraz obiektów mostowych,
- organizowanie prac mających na celu utrzymanie i zabezpieczanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami,
- koordynowanie robót w pasie drogowym,
- prowadzenie ewidencji dróg gminnych i drogowych, obiektów mostowych (prowadzenie książki obiektu budowlanego),
- przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych,
- przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,
- wprowadzenie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów w przypadku wystąpienia bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa osób lub mienia,
- prowadzenie bieżącej kontroli stanu oznakowania dróg gminnych, współudział w pracach komisji do oznakowania dróg wojewódzkich, powiatowych oraz lokalizacji przystanków autobusowych,
- organizowanie konserwacji i remontów oświetleń ulicznych, ewidencja punktów świetlnych,
- realizowanie zadań związanych z wykonywaniem nowych punktów świetlnych,
- wykonywanie zadań Gminy związanych z utrzymaniem cmentarzy komunalnych,
- sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej i w tym zakresie współdziałanie z organizacjami społecznymi, młodzieżą i zainteresowanymi jednostkami,
- utrzymanie zieleni komunalnej i gminnych placów zabaw,
- opiniowanie lokalizacji obiektów budowlanych w pasie drogowym,
- tworzenie warunków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz kontrolowanie wykonywania obsługi tej zbiórki,
- opracowywanie projektów zasad gospodarowania lokalowym zasobem Gminy,
- opracowywanie propozycji do budżetu Gminy w zakresie zadań lokalowego zasobu Gminy,
- prowadzenie rejestru najemców lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących zasób Gminy,
- utrzymywanie budynków i mieszkań na poziomie umożliwiającym zaspokajanie potrzeb rodzin o niskich dochodach, zapewnianie lokali zamiennych lub socjalnych, organizowanie bieżącego przeglądu technicznego lokali, ustalanie niezbędnych prac remontowych,
- prowadzenia spraw związanych z prowadzeniem remontów budynków komunalnych,
- sporządzanie umów najmu lokali mieszkalnych, socjalnych, zamiennych i użytkowych,
- organizowanie okresowych przeglądów wyposażenia technicznego lokali mieszkalnych i użytkowych, instalacji gazowej, elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, przewodów kominowych, oraz ustalanie zakresu i prowadzenie niezbędnych prac remontowych,
- organizowanie przetargów na wynajem lokali użytkowych,
- przyjmowanie podań od osób ubiegających się o przydział lokali mieszkalnych stanowiących własność Gminy,
- dekoracji terenu gminy na uroczystości: wnioskowanie wielkości robót i usług oraz nakładów na dekorowanie Gminy na uroczystości i święta; organizacja wykonywania usług, robót, dostaw oraz nadzór i kontrola nad realizacją robót usług, dostaw, pod względem merytorycznym, rzeczowym, finansowym zadań w zakresie: dekorowania terenu gminy flagami z okazji świąt i rocznic państwowych oraz innych uroczystości o zasięgu państwowym lub lokalnym, dekoracji terenu gminy świetlnymi dekoracjami świątecznymi, zakupu m.in. flag i ozdób świątecznych.
- współpraca ze spółkami wodnymi,
- przygotowywanie projektów uchwał z zakresu zadań realizowanych w referacie.
Informacje o artykule
Autor: |
|
Zredagował(a): |
Agnieszka Kowalska |
Data powstania: |
07.04.2022 09:50 |
Data modyfikacji: |
07.04.2022 10:23 |
Liczba wyświetleń: |
344 |