Artykuł archiwalny
2022-04-07 10:00:17
Stanowisko ds. zezwoleń, ochrony przeciwpożarowej i zarządzania kryzysowego; IOD, pokój nr 5a
tel. (22) 725-00-40, wew. 224
Samodzielne stanowisko ds. zezwoleń, ochrony przeciwpożarowej i zarządzania kryzysowego; IOD prowadzi zadania związane z wydawaniem zezwoleń zarządzaniem kryzysowym, obronnością kraju i obroną cywilną jako zadania zlecone z mocy ustaw,
a w szczególności:
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykonywanie regularnych
i nieregularnych przewozów osób przez przewoźników.
- Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem transportu na potrzeby własne.
- Wydawanie zezwoleń stałych na sprzedaż oraz na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych.
- Wydawanie zezwoleń jednorazowych na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych.
- Prowadzenie spraw związanych z ewidencją obiektów hotelarskich i kwater agroturystycznych.
- Wydawanie zezwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych.
- Opracowywanie wniosków i potrzeb do budżetu Gminy w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
- Opracowywanie wniosków i potrzeb w zakresie zakupów sprzętu ratowniczego, umundurowania oraz remontów i napraw sprzętu w celu utrzymania sprawności technicznej jednostek OSP.
- Opracowywanie wniosków i potrzeb w zakresie badań lekarskich ubezpieczeń, szkoleń
w celu utrzymania bądź podwyższania gotowości bojowej jednostek OSP.
- Wydawanie miesięcznych kart drogowych i miesięcznych kart pracy sprzętu ratowniczego oraz ich rozliczanie wg ustalonych norm zużycia oraz ubezpieczenie pojazdów znajdujących się na stanie Urzędu.
- Kontrolowanie przeprowadzenia przeglądów i badań technicznych samochodów pożarniczych oraz sprzętu ratowniczego.
- Współpraca z organami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
- Bieżąca współpraca z Zarządem Oddziału Gminnego oraz Zarządami poszczególnych OSP.
- Obsługa administracyjna posiedzeń Zarządu oddziału Gminnego oraz kampanii sprawozdawczej w Ochotniczych Strażach Pożarnych.
- Organizowanie ćwiczeń na obiektach i ćwiczeń zgrywających.
- Prowadzenie spraw związanych z rejestracją 18-latków przed kwalifikacją wojskową.
- Prowadzenie spraw związanych z kwalifikacją wojskową, prowadzenie rejestrów, obsługa Powiatowej Komisji Lekarskiej, współpraca z Wojskową Komisją Uzupełnień w tym zakresie.
- Prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny.
- Prowadzenie spraw związanych z uczestnictwem żołnierzy rezerwy w ćwiczeniach wojskowych.
- Opracowywanie i aktualizacja Planu Zarządzania Kryzysowego Gminy.
- Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, zapewnienie obsługi administracyjnej i technicznej Zespołu.
- Opracowywanie pism, projektów zarządzeń i wytycznych Wójta z zakresu zarządzania kryzysowego.
- Opracowywanie i utrzymywanie w aktualności Planu Obrony Cywilnej.
- Gospodarowanie sprzętem obrony cywilnej, w tym utrzymanie magazynu sprzętu obrony cywilnej.
- Planowanie, powoływanie i szkolenie formacji obrony cywilnej.
- Szkolenie ludności w zakresie powszechności samoobrony.
- Przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania.
- Prowadzenie spraw związanych z wydatkami z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
- Opracowanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych.
- Realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska Wójta zapewniającego kierowanie realizacją zadań obronnych w warunkach kryzysu polityczno-militarnego i wojny.
- Opracowanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu na czas wojny oraz projektu zarządzenia wprowadzającego ww. regulamin w życie.
- Opracowanie dokumentacji dotyczącej podwyższenia gotowości obronnej Urzędu.
- Pracowanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru.
- Analizowanie wniosków komendanta WKU w sprawie świadczeń na rzecz obrony,
a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony.
- Opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny.
- Opracowanie dokumentacji oraz organizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej.
- Planowanie i prowadzenie szkolenia obronnego oraz prowadzenie dokumentacji szkoleniowej.
- Planowanie i prowadzenie kontroli problemowych, a także doraźnych z zakresu realizacji zadań obronnych w jednostkach organizacyjnych i nadzorowanych.
- Pobieranie opłaty targowej zgodnie z taryfami ustalonymi uchwałami.
- Pobieranie opłaty skarbowej w zakresie prowadzonych spraw zgodnie z ustawą
o opłacie skarbowej.
- Naliczanie i pobieranie opłat za korzystanie z zezwoleń stałych na sprzedaż oraz na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi na podstawie oświadczeń składanych przez przedsiębiorców.
- Naliczanie i pobieranie opłat za korzystanie z jednorazowych zezwoleń na sprzedaż
i podawanie napojów alkoholowych.
- Pełnienie obowiązków Kierownika Kancelarii Tajnej; IOD.
- Zapewnienie ochrony informacji niejawnych.
- Okresowa kontrola realizacji przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
- Szkolenie pracowników w zakresie informacji niejawnych i wydawanie zezwoleń na dostęp do tych informacji.
- Kontrola realizacji instrukcji wytwarzania, przechowywania i obiegu dokumentów niejawnych w Urzędzie.
- Opiniowanie wniosków o udostępnienie dokumentów o ograniczonej jawności.
- Prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
- Opracowywanie instrukcji z zakresu ochrony danych osobowych.
- Opracowywanie polityki bezpieczeństwa systemu informatycznego.
- Szkolenie pracowników, którzy uzyskali dostęp do systemu informatycznego związanego
z przetwarzaniem danych osobowych.
- Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych.
- Kontrola oraz realizacja instrukcji postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych i instrukcji zarządzania systemami informatycznymi, służącymi do przetwarzania danych osobowych.
- Prowadzenie rejestrów oraz opracowywanie i ewidencjonowanie pism, a także prowadzenie korespondencji w zakresie informacji niejawnej.
- Wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, Prezydenta, samorządu terytorialnego i samorządu mieszkańców stosownie do obowiązujących w tym zakresie ustaleń i przepisów.
- Prowadzenie ewidencji kart drogowych.
- Aktualizacja na stronie internetowej Urzędu i BIP w zakresie prowadzonych spraw.
- Prowadzenie spraw związanych z CEIDG.
Informacje o artykule
Autor: |
|
Zredagował(a): |
Agnieszka Kowalska |
Data powstania: |
07.04.2022 10:00 |
Data modyfikacji: |
08.04.2022 07:59 |
Liczba wyświetleń: |
272 |