bip gmina kampinos

Artykuł archiwalny

2022-04-07 08:59:40

Referat Finansowy


Referat Finansowy

Skarbnik, pokój nr 11

tel. (22) 725-00-40, wew. 218

Księgowość podatkowa, pokój nr 12

tel. (22) 725-00-40, wew. 223

Księgowość budżetowa, pokój nr 10

tel. (22) 725-00-40, wew. 225

KASA, pokój nr 8

tel. (22) 725-00-40, wew. 216

Referat Finansowy. Do podstawowych zadań referatu należy prowadzenie księgowości budżetowej gminy, a w szczególności:

  1. Przygotowywanie projektu budżetu Gminy wraz z uzasadnieniem.
  2. Przekazywanie podległym jednostkom organizacyjnym informacji do opracowania projektów planów finansowych.
  3. Przygotowywanie projektów uchwał budżetowych.
  4. Sporządzanie planu finansowego Urzędu oraz planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie Kampinos.
  5. Opracowywanie projektów wieloletniej prognozy finansowej wraz z objaśnieniami.
  6. Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń dokonujących zmiany w wieloletniej prognozie finansowej.
  7. Przygotowywanie informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze.
  8. Przekazywanie podległym jednostkom organizacyjnym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji.
  9. Przygotowywanie i weryfikowanie wniosków w sprawie zmian w budżecie Gminy w trakcie roku budżetowego oraz prowadzenie ich ewidencji.
  10. Przygotowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze.
  11. Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń dokonujących zmiany w planie dochodów i wydatków budżetu Gminy.
  12. Przygotowywanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu wraz z informacją o stanie mienia komunalnego.
  13. Przyjmowanie rozliczeń, sprawozdań budżetowych i finansowych od jednostek podległych JST oraz kontrola poprawności ich sporządzenia pod względem formalno–rachunkowym.
  14. Rozliczanie dotacji udzielanych z budżetu Gminy.
  15. Przygotowywanie dokumentacji w zakresie zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych.
  16. Sporządzanie analiz budżetowych.
  17. Opracowywanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących podatków i opłat lokalnych.
  18. Opracowywanie projektów zarządzeń i instrukcji dotyczących spraw finansowo – księgowych.
  19. Prowadzenie postępowań podatkowych, dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych, prowadzenie dokumentacji wymiarowej, rejestrów przypisów i odpisów.
  20. Prowadzenie ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych.
  21. Prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów wraz z rozliczeniem inkasentów.
  22. Przygotowanie i przekazanie dokumentacji w sprawie odwołań od decyzji podatkowych do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
  23. Kontrola powszechności oraz prawidłowości opodatkowania podatkami lokalnymi.
  24. Prowadzenie windykacji należności z tytułu podatków i opłat lokalnych wraz z zabezpieczeniem należności.
  25. Wydawanie zaświadczeń w zakresie podatków lokalnych.
  26. Rozpatrywanie wniosków, odwołań, skarg dotyczących podatków i opłat lokalnych.
  27. Wystawianie zaświadczeń o pomocy de minimis w zakresie podatków i opłat lokalnych.
  28. Sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy dla przedsiębiorców.
  29. Dokonywanie zgłoszeń wierzytelności.
  30. Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania.
  31. Prowadzenie czynności egzekucyjnych należności cywilnoprawnych, w szczególności za wodę i ścieki, najem lokali, dzierżawę, użytkowanie wieczyste, zajęcie pasa drogowego oraz przekształcenie prawa użytkowego w prawo własności.
  32. Przymusowe ściąganie zaległości podatkowych i innych należności pieniężnych podlegających z mocy przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji  oraz stosowanie środków egzekucyjnych przewidzianych ustawą.
  33. Wydawanie postanowień w sprawie umorzenia i zawieszenia postępowania egzekucyjnego, rozpatrzenia zarzutu na czynności egzekucyjne lub żądania wyłączenia spod egzekucji.
  34. Prowadzenie postępowań dotyczących określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  35. Prowadzenie dokumentacji oraz rejestrów przypisów i odpisów dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  36. Prowadzenie ewidencji księgowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  37. Przygotowanie i przekazanie dokumentacji w sprawie odwołań od decyzji opłatowych do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
  38. Kontrola powszechności oraz prawidłowości uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  39. Prowadzenie windykacji należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  40. Wydawanie zaświadczeń w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  41. Rozpatrywanie wniosków, odwołań, skarg dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  42. Prowadzenie księgowości Urzędu jako jednostki budżetowej.
  43. Prowadzenie księgowości Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego.
  44. Prowadzenie księgowości Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z Oddziałami Integracyjnymi.
  45. Prowadzenie księgowości projektów unijnych.
  46. Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej Urzędu jako jednostki budżetowej oraz sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej jednostki samorządu terytorialnego.
  47. Sporządzanie bilansu skonsolidowanego jednostki samorządu terytorialnego.
  48. Realizowanie i kontrolowanie planu finansowego Urzędu.
  49. Naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń oraz związane z tym rozliczanie podatków, ubezpieczeń społecznych i wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
  50. Naliczanie i rozliczanie zasiłków chorobowych, opiekuńczych itp.
  51. Prowadzenie kartotek wynagrodzeń.
  52. Dokonywanie rocznych rozliczeń podatkowych.
  53. Obsługa finansowa Funduszu Świadczeń Socjalnych.
  54. Rozliczanie finansowe z Powiatowym Urzędem Pracy pracowników zatrudnionych na podstawie umowy w ramach robót publicznych.
  55. Obsługa finansowa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
  56. Prowadzenie gospodarki kasowej.
  57. Rozliczanie podróży służbowych krajowych i zagranicznych.
  58. Prowadzenie ewidencji analitycznej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
  59. Rozliczanie oraz przekazywanie dochodów Skarbu Państwa.
  60. Prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej oraz księgowej rzeczowego majątku Gminy, w tym: środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych.
  61. Wycena i naliczanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
  62. Przygotowanie i rozliczanie inwentaryzacji rzeczowych aktywów trwałych.
  63. Sporządzanie sprawozdań w zakresie środków trwałych.
  64. Rozliczanie kosztów poniesionych podczas realizowania inwestycji.
  65. Prowadzenie ewidencji na kontach pozabilansowych.
  66. Prowadzenie ewidencji wadium i zabezpieczeń należytego wykonania umów.
  67. Prowadzenie obsługi bankowej w systemie bankowości elektronicznej.
  68. Prowadzenie ewidencji i rozliczanie podatku od towarów i usług.
  69. Sporządzanie wniosków o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, związanych z podatkiem VAT oraz kwalifikowalnością podatku w zakresie projektów unijnych.
  70. Wystawianie faktur, faktur korygujących i not korygujących.
  71. Zarządzanie płynnością finansową sektora samorządowego, w tym lokowanie wolnych środków budżetowych w krótkoterminowe instrumenty finansowe.
  72. Prowadzenie dokumentacji oraz rejestrów przypisów i odpisów dotyczących opłat cywilnoprawnych.
  73. Prowadzenie ewidencji księgowych dotyczących opłat cywilnoprawnych.

 

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Agnieszka Kowalska
Data powstania: 07.04.2022 08:59
Data modyfikacji: 07.04.2022 10:35
Liczba wyświetleń: 313