bip gmina kampinos

Artykuł archiwalny

2022-04-07 10:00:17

Stanowisko ds. zezwoleń, ochrony przeciwpożarowej i zarządzania kryzysowego; IOD


Stanowisko ds. zezwoleń, ochrony przeciwpożarowej i zarządzania kryzysowego; IOD,         pokój nr 5a

tel. (22) 725-00-40, wew. 224

Samodzielne stanowisko ds. zezwoleń, ochrony przeciwpożarowej i zarządzania kryzysowego; IOD prowadzi zadania związane z wydawaniem zezwoleń zarządzaniem kryzysowym, obronnością kraju i obroną cywilną jako zadania zlecone z mocy ustaw, a w szczególności:

  1. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych.
  2. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
  3. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykonywanie regularnych i nieregularnych przewozów osób przez przewoźników.
  4. Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem transportu na potrzeby własne.
  5. Wydawanie zezwoleń stałych na sprzedaż oraz na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych.
  6. Wydawanie zezwoleń jednorazowych na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych.
  7. Prowadzenie spraw związanych z ewidencją obiektów hotelarskich i kwater agroturystycznych.
  8. Wydawanie zezwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych.
  9. Opracowywanie wniosków i potrzeb do budżetu Gminy w zakresie ochrony przeciwpożarowej.
  10. Opracowywanie wniosków i potrzeb w zakresie zakupów sprzętu ratowniczego, umundurowania oraz remontów i napraw sprzętu w celu utrzymania sprawności technicznej jednostek OSP.
  11. Opracowywanie wniosków i potrzeb w zakresie badań lekarskich ubezpieczeń, szkoleń w celu utrzymania bądź podwyższania gotowości bojowej jednostek OSP.
  12. Wydawanie miesięcznych kart drogowych i miesięcznych kart pracy sprzętu ratowniczego oraz ich rozliczanie wg ustalonych norm zużycia oraz ubezpieczenie pojazdów znajdujących się na stanie Urzędu.
  13. Kontrolowanie przeprowadzenia przeglądów i badań technicznych samochodów pożarniczych oraz sprzętu ratowniczego.
  14. Współpraca z organami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
  15. Bieżąca współpraca z Zarządem Oddziału Gminnego oraz Zarządami poszczególnych OSP.
  16. Obsługa administracyjna posiedzeń Zarządu oddziału Gminnego oraz kampanii sprawozdawczej w Ochotniczych Strażach Pożarnych.
  17. Organizowanie ćwiczeń na obiektach i ćwiczeń zgrywających.
  18. Prowadzenie spraw związanych z rejestracją 18-latków przed kwalifikacją wojskową.
  19. Prowadzenie spraw związanych z kwalifikacją wojskową, prowadzenie rejestrów, obsługa Powiatowej Komisji Lekarskiej, współpraca z Wojskową Komisją Uzupełnień w tym zakresie.
  20. Prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny.
  21. Prowadzenie spraw związanych z uczestnictwem żołnierzy rezerwy w ćwiczeniach wojskowych.
  22. Opracowywanie i aktualizacja Planu Zarządzania Kryzysowego Gminy.
  23. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Gminnego Zespołu Zrządzania Kryzysowego, zapewnienie obsługi administracyjnej i technicznej Zespołu.
  24. Opracowywanie pism, projektów zarządzeń i wytycznych Wójta z zakresu zarządzania kryzysowego.
  25. Opracowywanie i utrzymywanie w aktualności Planu Obrony Cywilnej.
  26. Gospodarowanie sprzętem obrony cywilnej, w tym utrzymanie magazynu sprzętu obrony cywilnej.
  27. Planowanie, powoływanie i szkolenie formacji obrony cywilnej.
  28. Szkolenie ludności w zakresie powszechności samoobrony.
  29. Przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania.
  30. Prowadzenie spraw związanych z wydatkami z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
  31. Opracowanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych.
  32. Realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska Wójta zapewniającego kierowanie realizacją zadań obronnych w warunkach kryzysu polityczno-militarnego i wojny.
  33. Opracowanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu na czas wojny oraz projektu zarządzenia wprowadzającego ww. regulamin w życie.
  34. Opracowanie dokumentacji dotyczącej podwyższenia gotowości obronnej Urzędu.
  35. Pracowanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru.
  36. Analizowanie wniosków komendanta WKU w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony.
  37. Opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny.
  38. Opracowanie dokumentacji oraz organizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej.
  39. Planowanie i prowadzenie szkolenia obronnego oraz prowadzenie dokumentacji szkoleniowej.
  40. Planowanie i prowadzenie kontroli problemowych, a także doraźnych z zakresu realizacji zadań obronnych w jednostkach organizacyjnych i nadzorowanych.
  41. Pobieranie opłaty targowej zgodnie z taryfami ustalonymi uchwałami.
  42. Pobieranie opłaty skarbowej w zakresie prowadzonych spraw zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej.
  43. Naliczanie i pobieranie opłat za korzystanie z zezwoleń stałych na sprzedaż oraz na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi na podstawie oświadczeń składanych przez przedsiębiorców.
  44. Naliczanie i pobieranie opłat za korzystanie z jednorazowych zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych.
  45. Pełnienie obowiązków Kierownika Kancelarii Tajnej; IOD.
  46. Zapewnienie ochrony informacji niejawnych.
  47. Okresowa kontrola realizacji przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
  48. Szkolenie pracowników w zakresie informacji niejawnych i wydawanie zezwoleń na dostęp do tych informacji.
  49. Kontrola realizacji instrukcji wytwarzania, przechowywania i obiegu dokumentów niejawnych w Urzędzie.
  50. Opiniowanie wniosków o udostępnienie dokumentów o ograniczonej jawności.
  51. Prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.
  52. Opracowywanie instrukcji z zakresu ochrony danych osobowych.
  53. Opracowywanie polityki bezpieczeństwa systemu informatycznego.
  54. Szkolenie pracowników, którzy uzyskali dostęp do systemu informatycznego związanego z przetwarzaniem danych osobowych.
  55. Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych.
  56. Kontrola oraz realizacja instrukcji postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych i instrukcji zarządzania systemami informatycznymi, służącymi do przetwarzania danych osobowych.
  57. Prowadzenie rejestrów oraz opracowywanie i ewidencjonowanie pism, a także prowadzenie korespondencji w zakresie informacji niejawnej.
  58. Wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, Prezydenta, samorządu terytorialnego i samorządu mieszkańców stosownie do obowiązujących w tym zakresie ustaleń i przepisów.
  59. Prowadzenie ewidencji kart drogowych.
  60. Aktualizacja na stronie internetowej Urzędu i BIP w zakresie prowadzonych spraw.
  61. Prowadzenie spraw związanych z CEIDG.

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Agnieszka Kowalska
Data powstania: 07.04.2022 10:00
Data modyfikacji: 07.04.2022 10:08
Liczba wyświetleń: 300