bip gmina kampinos

2022-04-07 09:24:42

Urząd Stanu Cywilnego


Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 5

Kierownik USC (Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych) - mgr Monika Kowalska

tel. (22) 725-00-40, wew. 215

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie, jako zadanie zlecone z mocy ustawy spraw związanych z zawarciem małżeństwa, rejestracją urodzeń, zgonów i innych wynikających
z przepisów o aktach stanu cywilnego, a w szczególności:

  1. Przyjmowanie oświadczeń o:
  • wstąpieniu w związek małżeński,
  • uznaniu ojcostwa dziecka,
  • zmianie imienia dziecka, w ciągu 6 m-cy od daty rejestracji aktu,
  • braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
  • wyborze nazwiska noszonego przez małżonków i dzieci po zawarciu małżeństwa,
  • powrocie osoby rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
  • nadaniu dziecku nazwiska zgodnie z art. 90 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
  1. Sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów.
  2. Wydawanie odpisów skróconych, zupełnych i wielojęzycznych aktów stanu cywilnego.
  3. Wydawanie zaświadczeń o:
  • braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa w formie wyznaniowej ze skutkiem w prawie cywilnym,
  • zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
  • zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
  • o stanie cywilnym,
  • o przyjętych sakramentach,
  • o nieposiadaniu ksiąg stanu cywilnego.
  1. Wpisywanie zagranicznego aktu stanu cywilnego.
  2. Odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego.
  3. Uzupełnianie brakujących danych w aktach stanu cywilnego.
  4. Prostowanie aktów stanu cywilnego.
  5. Rejestracja zdarzeń, które nastąpiły za granicą i nie zostały zarejestrowane
    w zagranicznych księgach stanu cywilnego.
  6. Wydawanie decyzji w sprawie zmiany imienia i nazwiska.
  7. Wydawanie zezwoleń na zawarcie związku małżeńskiego przed upływem ustawowego terminu.
  8. Dokonywanie w aktach stanu cywilnego wzmianek i przypisków na podstawie orzeczeń sądów, decyzji administracyjnych i aktów stanu cywilnego.
  9. Zawiadomienie właściwych organów urzędów miast i gmin o bieżącej rejestracji
    i zmianach w aktach stanu cywilnego.
  10. Współpraca z placówkami dyplomatycznymi i zagranicznymi Urzędami Stanu Cywilnego
    w zakresie rejestracji i zmian w aktach stanu cywilnego.
  11. Prowadzenie i przekazywanie do Urzędu Statystycznego sprawozdań dotyczących urodzeń, małżeństw i zgonów.
  12. Prowadzenie archiwum aktów stanu cywilnego, kompletowanie akt zbiorowych
    i przekazywanie ksiąg do Archiwum Państwowego.
  13. Organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego.
  14. Przenoszenie aktów stanu cywilnego sporządzonych w księgach stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego prowadzonego w formie elektronicznej w przypadku: wydawania odpisów aktu, dokonywanie zmian w aktach, dokonywanie czynności dla których niezbędny jest wgląd aktu.
  15. Organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji setnej rocznicy urodzin.
  16. Umożliwienie wykonania fotokopii aktu stanu cywilnego.
  17. Sporządzenie testamentu.
  18. Nadawanie numeru PESEL i aktualizacja rejestru PESEL.
  19. W zakresie zadań związanych z ewidencją ludności należy:
  • przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy, prowadzenie ewidencji
    w tym zakresie,
  • wydawanie decyzji w sprawach zameldowania i wymeldowania,
  • prowadzenie spraw związanych z systemem Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności "PESEL",
  • udzielanie informacji adresowej,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawach wykonywania obowiązku meldunkowego,
  • prowadzenie i aktualizowanie stałego rejestru wyborców, wydawanie zaświadczeń
    o prawie do głosowania,
  • sporządzanie spisu osób do kwalifikacji wojskowej,
  • wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem wyborów: prezydenta, Sejmu, Senatu RP, samorządowych, referendum i innych.
  1. W zakresie prowadzenia dokumentacji i wydawania dokumentów stwierdzających tożsamość, w szczególności należy:
  • przyjmowanie wniosków w sprawie wydania dowodu osobistego wraz z kompletem dokumentów,
  • sporządzanie formularzy przy użyciu środków informatycznych na podstawie przedłożonego wniosku,
  • wydawanie dowodów osobistych,
  • udostępnianie danych ze zbioru ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych.
  1. Prowadzeni i obsługa Rejestru Danych Kontaktowych.

Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych wykonuje zadania wynikające
z przepisów o ochronie informacji niejawnych.

  1. Do zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych należy:
  • zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego,
  • zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne,
  • zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,
  • kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, a w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
  • opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej,
    w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
  • prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych,
  • prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających,
  • prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę
    w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto,
  • przekazywanie do ABW informacji do ewidencji danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa.
  1. Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych podlega bezpośrednio Wójtowi.
  2. Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w Urzędzie.

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Agnieszka Kowalska
Data powstania: 07.04.2022 09:24
Data modyfikacji: 08.04.2022 08:07
Liczba wyświetleń: 672