2022-04-07 09:16:18
Referat Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa, pokój nr 2
tel. (22) 725-00-40, wew. 214, 222
Do zadań Referatu Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Rolnictwa należą sprawy w szczególności:
W zakresie Gospodarki Gruntami:
W zakresie geodezji:
- przygotowywanie materiałów w sprawie nazewnictwa ulic i placów,
- nadawanie numeracji porządkowej budynków,
- prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości,
- ustalanie potrzeb i zlecanie opracowań geodezyjnych i kartograficznych.
W zakresie gospodarki nieruchomościami:
- przygotowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych związanych z dokonywaniem podziałów nieruchomości,
- przygotowywanie, przeprowadzanie scaleń i podziałów nieruchomości,
- przygotowywanie dla utworzonych zasobów gruntów komunalnych i gruntów scalanych opracowań geodezyjnych i planistycznych,
- ustalanie odszkodowań za przejmowane grunty wydzielone pod budowę ulic (dróg gminnych),
- ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku podziału nieruchomości, scalenia i podziału nieruchomości oraz opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości na skutek wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej,
- regulacja stanu prawnego nieruchomości będących we władaniu Gminy,
- komunalizacja mienia,
- aktualizacja zestawień gruntowych będących własnością Gminy i będących w użytkowaniu wieczystym,
- zlecanie szacunku nieruchomości,
- przygotowanie niezbędnych dokumentów do sporządzenia aktu notarialnego,
- wydawanie zaświadczeń w sprawie pierwokupu.
W zakresie gospodarki gruntami komunalnymi:
- tworzenie zasobu gruntów i nadzór nad jego gospodarowaniem,
- przygotowywanie uchwał w sprawie nabywania nieruchomości i prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Gminy,
- przygotowywanie uchwał w sprawie sprzedaży lub przekazania w użytkowanie wieczyste gruntów komunalnych,
- prowadzenie spraw dotyczących nieruchomości stanowiących mienie Gminy, związanych ze sprzedażą, oddaniem w użytkowanie wieczyste, zbyciem prawa użytkowania wieczystego, dzierżawą, użytkowaniem, zarządem trwałym, najmem, użyczeniem,
- zarządzanie gruntami, które nie zostały oddane w zarząd, użytkowanie lub użytkowanie wieczyste,
- organizowanie przetargów jako formy zbycia gruntów komunalnych,
- udzielanie zezwoleń na zbycie nabytej nieruchomości przed upływem 5 lat od dnia zawarcia umowy o oddanie gruntów w użytkowanie wieczyste,
- przygotowywanie decyzji o rozwiązaniu umowy o użytkowanie wieczyste i zarządzanie odebrania gruntów stosownie do art. 240 kodeksu cywilnego,
- przygotowywanie i wydawanie decyzji w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- przygotowanie i wydawanie decyzji o ustanowieniu trwałego zarządu,
- przyjmowanie zgłoszeń roszczeń o odszkodowanie osób, którym przysługiwało ograniczone prawo rzeczowe na nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste,
- ustanawianie zakresu i warunków oddania gruntów w użytkowanie wieczyste,
- orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania wieczystego, użytkowania i zarządu,
- ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste lub trwały zarząd w tym udzielanie bonifikat wynikających z art. 74 ustawy o gospodarce nieruchomościami,
- dokonywanie aktualizacji stawki procentowej i opłat rocznych przy trwałej zmianie sposobu korzystania z nieruchomości oddanej w użytkowanie wieczyste lub trwały zarząd prowadzenie wewnętrznej ewidencji gruntów,
- ustalenie opłat planistycznych zbywanych nieruchomości posiadających miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,
- przygotowywanie i wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i za umieszczenie urządzeń w pasie drogowym drogi gminnej oraz naliczenie z tego tytułu stosownych opłat,
- prowadzenie spraw związanych z zaliczeniem dróg do kategorii dróg gminnych,
- sporządzanie umów dzierżaw na zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych w celu prowadzenia robót i umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej,
- ustalanie należnych odsetek wynikających z ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości oraz przekazywanie w tym zakresie kwartalnych informacji do księgowości,
- przekazywanie kwartalnych informacji do księgowości z zakresu zajęcia pasa drogowego,
- przygotowywanie dokumentu likwidacji ze środka trwałego,
- przygotowywanie dokumentu przyjęcia środka trwałego.
W zakresie gospodarki odpadami:
- wykonywanie zadań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy,
- opracowanie analizy stanu gospodarki,
- przygotowanie projektów uchwał w sprawie gospodarki odpadami komunalnymi,
- przygotowanie dokumentacji do przeprowadzenia postępowania przetargowego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- kontrola i nadzór nad działalnością przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
- nadzór nad przestrzeganiem przez właścicieli nieruchomości, którzy nie są zobowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz Gminy, obowiązków w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
- nadzór nad wykonaniem przez Gminę obowiązków wynikających z przepisów prawa poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia, odzysku i ograniczenia składowania odpadów,
- sporządzania wynikających z przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku
w Gminach sprawozdań dotyczących gospodarki odpadami komunalnymi,
- udostępnienie na stronach internetowych Urzędu oraz w zwyczajowo przyjęty sposób informacji z zakresu gospodarki odpadami,
- prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
- realizacja innych zadań i działań wynikających z przepisów prawa lub doraźnej potrzeby związanej z funkcjonowaniem systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych.
W zakresie Planowania Przestrzennego:
- przygotowanie materiałów i prowadzenie procedury sporządzania Studium Uwarunkowań
i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy, oceny aktualności Studium jak również Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego,
- przyjmowanie wniosków mieszkańców dotyczących w/w spraw,
- wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu nieruchomości w planie miejscowym,
- wydawanie oświadczeń o rewitalizacji gruntów,
- przygotowywanie projektów uchwał wynikających z ustawy o planowaniu przestrzennym,
- prowadzenie procedury związanej z wydaniem decyzji o warunkach zabudowy,
- prowadzenie procedury związanej z wydaniem decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- przestrzeganie procedur wynikających z przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- prowadzenie rejestru planów miejscowych,
- prowadzenie rejestru wydanych pozwoleń na budowę i użytkowanie po zakończonym procesie inwestycyjnym,
- opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych gruntów z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wynikających z ustawy o gospodarce gruntami,
- wykonanie czynności organizacyjnych dotyczących powołania gminnej komisji urbanistyczno- architektonicznej,
- wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
W zakresie Rolnictwa i Ochrony Środowiska:
- przygotowywanie projektów uchwał organów Gminy w zakresie ochrony środowiska,
- opracowanie gminnego programu ochrony środowiska i nadzór nad jego realizacją,
- opracowanie raportu z wykonania programu ochrony środowiska,
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia,
- nadzór i kontrola w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie środowiska,
- udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
- współpraca z organami i podmiotami w zakresie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska,
- gromadzenie i przetwarzanie informacji uzyskanych z inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest,
- wydawanie zezwoleń za uprawę maku i konopi włóknistej, prowadzenie nadzoru i kontroli nad uprawami w/w roślin,
- prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
- prowadzenie działań związanych z przeciwdziałaniem degradacji gruntów i erozji gleb oraz rekultywacją gruntów,
- przygotowywanie uchwał do ustanowienia pomników przyrody,
- opiniowanie rocznych planów łowieckich,
- prowadzenie spraw związanych ze szkodami łowieckimi,
- nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom w przypadku spowodowania zmiany stanu wody na gruncie szkodliwe wpływającego na grunty sąsiednie,
- współpraca w sprawach zagrożeń osuwiskowych (terenów aktywnych osuwisk i potencjalnie osuwiskowych) z innymi organami administracji publicznej,
- wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów, naliczanie opłat za ich usunięcie oraz nakładanie kar pieniężnych za usuwanie drzew i krzewów bez zezwolenia,
- nadzór, koordynacja i realizacja zadań określonych w ustawie o ochronie zwierząt, w tym m.in.: opracowanie gminnego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt, realizacji programu, wydawanie zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną, wydawanie decyzji w sprawie czasowego odebrania zwierzęcia właścicielowi lub opiekunowi, w przypadku znęcania się nad zwierzętami,
- przeprowadzanie szacunku strat upraw rolnych, warzywnych i ogrodniczych,
- współdziałanie z Powiatowym Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, Okręgową Stacją Chemiczno-Rolniczą , KRUS,
- opracowanie sprawozdań dla GUS, WUS i Urzędów,
- prowadzenie postępowań w sprawie usunięcia odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania.
Informacje o artykule
Autor: |
|
Zredagował(a): |
Agnieszka Kowalska |
Data powstania: |
07.04.2022 09:16 |
Data modyfikacji: |
08.04.2022 08:08 |
Liczba wyświetleń: |
884 |