2022-04-07 08:59:40
Referat Finansowy
Skarbnik, pokój nr 11
tel. (22) 725-00-40, wew. 218
Księgowość podatkowa, pokój nr 12
tel. (22) 725-00-40, wew. 223
Księgowość budżetowa, pokój nr 13
tel. (22) 725-00-40, wew. 225
KASA, pokój nr 8
tel. (22) 725-00-40, wew. 216
Referat Finansowy. Do podstawowych zadań referatu należy prowadzenie księgowości budżetowej gminy, a w szczególności:
- Przygotowywanie projektu budżetu Gminy wraz z uzasadnieniem.
- Przekazywanie podległym jednostkom organizacyjnym informacji do opracowania projektów planów finansowych.
- Przygotowywanie projektów uchwał budżetowych.
- Sporządzanie planu finansowego Urzędu oraz planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie Kampinos.
- Opracowywanie projektów wieloletniej prognozy finansowej wraz z objaśnieniami.
- Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń dokonujących zmiany w wieloletniej prognozie finansowej.
- Przygotowywanie informacji o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej za I półrocze.
- Przekazywanie podległym jednostkom organizacyjnym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji.
- Przygotowywanie i weryfikowanie wniosków w sprawie zmian w budżecie Gminy w trakcie roku budżetowego oraz prowadzenie ich ewidencji.
- Przygotowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze.
- Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń dokonujących zmiany w planie dochodów i wydatków budżetu Gminy.
- Przygotowywanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu wraz z informacją o stanie mienia komunalnego.
- Przyjmowanie rozliczeń, sprawozdań budżetowych i finansowych od jednostek podległych JST oraz kontrola poprawności ich sporządzenia pod względem formalno–rachunkowym.
- Rozliczanie dotacji udzielanych z budżetu Gminy.
- Przygotowywanie dokumentacji w zakresie zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych.
- Sporządzanie analiz budżetowych.
- Opracowywanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących podatków i opłat lokalnych.
- Opracowywanie projektów zarządzeń i instrukcji dotyczących spraw finansowo – księgowych.
- Prowadzenie postępowań podatkowych, dokonywanie wymiaru podatków i opłat lokalnych, prowadzenie dokumentacji wymiarowej, rejestrów przypisów i odpisów.
- Prowadzenie ewidencji księgowej podatków i opłat lokalnych.
- Prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów wraz z rozliczeniem inkasentów.
- Przygotowanie i przekazanie dokumentacji w sprawie odwołań od decyzji podatkowych do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
- Kontrola powszechności oraz prawidłowości opodatkowania podatkami lokalnymi.
- Prowadzenie windykacji należności z tytułu podatków i opłat lokalnych wraz z zabezpieczeniem należności.
- Wydawanie zaświadczeń w zakresie podatków lokalnych.
- Rozpatrywanie wniosków, odwołań, skarg dotyczących podatków i opłat lokalnych.
- Wystawianie zaświadczeń o pomocy de minimis w zakresie podatków i opłat lokalnych.
- Sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy dla przedsiębiorców.
- Dokonywanie zgłoszeń wierzytelności.
- Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania.
- Prowadzenie czynności egzekucyjnych należności cywilnoprawnych, w szczególności za wodę i ścieki, najem lokali, dzierżawę, użytkowanie wieczyste, zajęcie pasa drogowego oraz przekształcenie prawa użytkowego w prawo własności.
- Przymusowe ściąganie zaległości podatkowych i innych należności pieniężnych podlegających z mocy przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz stosowanie środków egzekucyjnych przewidzianych ustawą.
- Wydawanie postanowień w sprawie umorzenia i zawieszenia postępowania egzekucyjnego, rozpatrzenia zarzutu na czynności egzekucyjne lub żądania wyłączenia spod egzekucji.
- Prowadzenie postępowań dotyczących określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie dokumentacji oraz rejestrów przypisów i odpisów dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie ewidencji księgowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Przygotowanie i przekazanie dokumentacji w sprawie odwołań od decyzji opłatowych do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.
- Kontrola powszechności oraz prawidłowości uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie windykacji należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Wydawanie zaświadczeń w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Rozpatrywanie wniosków, odwołań, skarg dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie księgowości Urzędu jako jednostki budżetowej.
- Prowadzenie księgowości Gminy jako jednostki samorządu terytorialnego.
- Prowadzenie księgowości Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z Oddziałami Integracyjnymi.
- Prowadzenie księgowości projektów unijnych.
- Sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej Urzędu jako jednostki budżetowej oraz sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej jednostki samorządu terytorialnego.
- Sporządzanie bilansu skonsolidowanego jednostki samorządu terytorialnego.
- Realizowanie i kontrolowanie planu finansowego Urzędu.
- Naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń oraz związane z tym rozliczanie podatków, ubezpieczeń społecznych i wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
- Naliczanie i rozliczanie zasiłków chorobowych, opiekuńczych itp.
- Prowadzenie kartotek wynagrodzeń.
- Dokonywanie rocznych rozliczeń podatkowych.
- Obsługa finansowa Funduszu Świadczeń Socjalnych.
- Rozliczanie finansowe z Powiatowym Urzędem Pracy pracowników zatrudnionych na podstawie umowy w ramach robót publicznych.
- Obsługa finansowa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
- Prowadzenie gospodarki kasowej.
- Rozliczanie podróży służbowych krajowych i zagranicznych.
- Prowadzenie ewidencji analitycznej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
- Rozliczanie oraz przekazywanie dochodów Skarbu Państwa.
- Prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej oraz księgowej rzeczowego majątku Gminy, w tym: środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wyposażenia oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Wycena i naliczanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Przygotowanie i rozliczanie inwentaryzacji rzeczowych aktywów trwałych.
- Sporządzanie sprawozdań w zakresie środków trwałych.
- Rozliczanie kosztów poniesionych podczas realizowania inwestycji.
- Prowadzenie ewidencji na kontach pozabilansowych.
- Prowadzenie ewidencji wadium i zabezpieczeń należytego wykonania umów.
- Prowadzenie obsługi bankowej w systemie bankowości elektronicznej.
- Prowadzenie ewidencji i rozliczanie podatku od towarów i usług.
- Sporządzanie wniosków o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, związanych z podatkiem VAT oraz kwalifikowalnością podatku w zakresie projektów unijnych.
- Wystawianie faktur, faktur korygujących i not korygujących.
- Zarządzanie płynnością finansową sektora samorządowego, w tym lokowanie wolnych środków budżetowych w krótkoterminowe instrumenty finansowe.
- Prowadzenie dokumentacji oraz rejestrów przypisów i odpisów dotyczących opłat cywilnoprawnych.
- Prowadzenie ewidencji księgowych dotyczących opłat cywilnoprawnych.
Informacje o artykule
Autor: |
|
Zredagował(a): |
Agnieszka Kowalska |
Data powstania: |
07.04.2022 08:59 |
Data modyfikacji: |
07.04.2022 13:24 |
Liczba wyświetleń: |
672 |