2022-04-07 08:26:46
Referat ds. Organizacji, Kadr i Obsługi Oświaty, pokój nr 6
tel. (22) 725-00-40 wew. 219
Do zadań Referatu ds. Organizacji, Kadr i Obsługi Oświaty – należy prowadzenie spraw organizacyjnych polegających na obsłudze Urzędu, a w szczególności prowadzenie spraw kadrowych, kancelaryjnych, obsługę sekretariatu, prowadzenie archiwum zakładowego, promocja Gminy oraz zadania wynikające z obsługi oświaty:
W zakresie spraw kadrowych:
- kompletowanie dokumentacji dla nowoprzyjętych pracowników,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu, dyrektorów i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- organizowanie i przeprowadzenie przeglądów kadrowych i ocen kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników Urzędu,
- prowadzenie obowiązujących ewidencji osobowych oraz opracowanie analiz, informacji i sprawozdawczości o sytuacji kadrowej w Urzędzie,
- prowadzenie dokumentacji w zakresie dyscypliny pracy w Urzędzie (rejestrowanie czasu pracy pracowników wyjść służbowych i prywatnych, odbioru godzin i godzin nadliczbowych),
- opracowywanie planów urlopów pracowniczych i przestrzeganie jego realizacji,
- prowadzenie archiwum akt osobowych byłych pracowników, wystawianie świadectw pracy,
- przestrzeganie prawa wglądu do akt osobowych oraz informacji osobowych podlegających ochronie i tajemnicy zgodnie z zasadą ochrony danych osobowych,
- wykonywanie zadań z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji,
- prowadzenie spraw związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK),
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu,
- przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta w sprawach objętych zakresem czynności dla kadr,
- współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania: robót publicznych, prac interwencyjnych, stażów dla absolwentów oraz zawieranie umów z pracownikami zatrudnionymi ww. form zatrudnienia,
- prowadzenie ewidencji związanej z gospodarką odzieżą ochronną i roboczą oraz środkami czystości,
- prowadzenie spraw socjalnych dla byłych i obecnych pracowników.
W zakresie spraw związanych z płacami w oświacie:
- wprowadzenie danych płacowych do programu komputerowego zgodnie ze stopniem awansu zawodowego dla nauczycieli i grupą zaszeregowania dla pracowników niepedagogicznych,
- naliczanie wynagrodzeń za pracę oraz innych świadczeń pieniężnych należnych pracownikom na podstawie przepisów płacowych, podatkowych oraz ZUS i prowadzenie ewidencji z tym związanej,
- obliczanie wynagrodzeń oraz innych świadczeń wypłaconych na podstawie umów cywilnoprawnych,
- prowadzenie kart wynagrodzeń,
- prowadzenie kart przychodów pracowników do celów podatkowych, sporządzanie PIT-ów i wysyłanie do właściwych Urzędów Skarbowych,
- rozliczanie zasiłków z ubezpieczenia społecznego, urlopów bezpłatnych i innych przerw w wykonywaniu pracy,
- wyliczanie średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego,
- wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu do banków i innych instytucji oraz wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagradzaniu ZUS ERP-7,
- ustalanie wysokości potrąceń komorniczych oraz prowadzenie korespondencji w tym zakresie.
W zakresie spraw organizacyjnych:
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych, tj. instrukcji, regulaminów
i zarządzeń Wójta w sprawach objętych zakresem czynności dla organizacji,
- prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta, upoważnień i porozumień,
- sprawowanie nadzoru nad stosowaniem w Urzędzie przepisów kancelaryjnych,
- zaopatrzenie Urzędu w pieczęcie, prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych, nadzór nad ich przechowywaniem,
- nadzór nad obiegiem dokumentów i akt w Urzędzie,
- prowadzenie rejestru umów,
- prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników Urzędu oraz kierowników i dyrektorów jednostek organizacyjnych,
- wykonywanie czynności związanych z załatwianiem skarg i wniosków w tym: prowadzenie rejestru i ewidencji, przekazanie ich do rozpatrzenie właściwym jednostkom organizacyjnym lub pracownikom oraz nadzorowanie terminowego załatwiania skarg, wniosków do Urzędu,
- prowadzenie rejestru wniosków o udzielanie informacji publicznej i nadzór nad terminowością w zakresie odpowiedzi,
- zamieszczanie wytworzonych dokumentów na stronie internetowej Urzędu oraz BIP,
- obsługa portalu sprawozdawczego GUS.
W zakresie archiwum zakładowego:
- gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie i zabezpieczanie materiałów archiwalnych wytwarzanych w Urzędzie,
- klasyfikowanie, kwalifikowanie i brakowanie materiałów archiwalnych znajdujących się w zasobie archiwum zakładowego,
- przekazywanie akt do Archiwum Państwowego,
- przygotowywanie zmian w obowiązujących przepisach wewnętrznych dotyczących działania archiwum i czynności kancelaryjnych,
- bieżąca kontrola przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej w Urzędzie.
Do zakresu spraw kancelaryjnych i obsługi sekretariatu należy prowadzenie spraw:
- przyjmowanie korespondencji przychodzącej oraz przygotowywanie korespondencji do wysłania w systemie EZD i ePUAP,
- prowadzenie sekretariatu Wójta i jego Zastępcy: nadzór nad powierzonymi pieczątkami ogólnymi, przekazywanie pracownikom pism wpływających zgodnie z dekretacją oraz prowadzenie dziennika korespondencji, prowadzenie planu dziennego i długoterminowego Wójta i Zastępcy Wójta, koordynowanie przyjęć interesantów przez Wójta i Zastępcy Wójta,
- obsługa techniczno-biurowa narad i zebrań organizowanych przez Wójta i Zastępcę Wójta,
- udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych Urzędu,
- prowadzenie ewidencji delegacji służbowych.
W zakresie obsługi oświaty:
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo oświatowe i Karta Nauczyciela oraz aktów wykonawczych do ustaw,
- analizowanie i opiniowanie projektów organizacyjnych szkoły i przedszkola,
- organizowanie konkursów na stanowisko dyrektora Zespołu,
- opiniowanie kandydatów na stanowisko wicedyrektora,
- dokonywanie cząstkowej oceny dyrektora szkoły,
- prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
- prowadzenie spraw dotyczących udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku nauki,
- sporządzanie aktualnych sprawozdań w ramach Systemu Informacji Oświatowej,
- prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem szkół i placówek w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe,
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
- organizowanie sprawnego i bezpiecznego dowozu dzieci do szkoły na terenie Gminy,
- przygotowywanie zarządzeń i projektów uchwał w sprawach związanych z organizacją i funkcjonowaniem szkoły,
- współdziałanie z Kuratorium Oświaty w zakresie nadzoru pedagogicznego nad szkołą i przedszkolem,
- prowadzenie spraw w zakresie współdziałania z instytucjami kultury.
W zakresie promocji Gminy:
- redakcja merytoryczna i techniczna oaz nadzór nad szatą graficzną „Biuletynu Kampinowskiego”,
- redagowanie oficjalnej internetowej strony Urzędu oraz gminnego fanpage’a,
- opracowywanie i gromadzenie materiałów o gminie, tzw. „bank danych”, przeznaczonych na użytek własny (promocja Gminy) oraz wydawniczy,
- inicjowanie i prowadzenie współpracy z gminami samorządowymi krajowymi i zagranicznymi,
- inicjowanie, organizowanie i/lub współorganizowanie imprez okolicznościowych, artystycznych i rozrywkowych,
- przygotowywanie listów okolicznościowych i zaproszeń,
- przygotowywanie informacji na temat działalności Urzędu i jednostek organizacyjnych na potrzeby własne oraz dla środków masowego przekazu,
- prowadzenie kroniki Kampinosu,
- inicjowanie oraz organizacja i koordynowanie gminnych uroczystości i imprez kulturalnych wynikających z kalendarza imprez/uroczystości oraz bieżących potrzeb Gminy,
- inicjowanie i zgłaszanie do planów Gminy różnych form działalności na rzecz upowszechnienia kultury z określeniem zadań i sposobów ich realizacji,
- realizacja zadań i programów działania w zakresie upowszechniania kultury,
- prowadzenie ewidencji placówek upowszechniania kultury,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz kultury,
- prowadzenie zadań związanych ze współpracą Gminy z organizacjami pozarządowymi w zakresie ustawowo określonej strefy zadań publicznych będących zadaniami własnymi Gminy, a w szczególności: przygotowywanie projektów uchwał dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi, przeprowadzenie konkursów dla organizacji pozarządowych, nadzór oraz weryfikacja zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym, prowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami, przeprowadzania sondaży i ankiet wśród mieszkańców, przygotowywanie umów dla organizacji pozarządowych, przygotowywanie sprawozdań z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,
- prowadzenie BIP i strony internetowej Urzędu.
W zakresie archiwum zakładowego:
- gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie i zabezpieczanie materiałów archiwalnych wytwarzanych w urzędzie,
- klasyfikowanie, kwalifikowanie i brakowanie materiałów archiwalnych znajdujących się w zasobie archiwum zakładowego,
- przekazywanie akt do Archiwum Państwowego,
- przygotowywanie zmian w obowiązujących przepisach wewnętrznych dotyczących działania archiwum i czynności kancelaryjnych,
- bieżący nadzór nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnych i archiwalnej w Urzędzie.
Informacje o artykule
Autor: |
|
Zredagował(a): |
Agnieszka Kowalska |
Data powstania: |
07.04.2022 08:26 |
Data modyfikacji: |
07.04.2022 08:43 |
Liczba wyświetleń: |
856 |