bip gmina kampinos

Artykuł archiwalny

2022-04-06 15:09:01

Biuro Rady Gminy


Biuro Rady Gminy, pokój nr 7

tel. (22) 725-00-40 wew. 220

e-mail: biuro.rady@kampinos.pl

Do zadań Biura Rady i Komisji należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Rady Gminy i jej komisji:

  1. Wykonywanie prac przygotowawczych i organizacyjnych związanych z sesjami Rady Gminy Kampinos i posiedzeniami Komisji stałych.
  2. Przygotowywanie przy współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi, materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów.
  3. Obsługa organizacyjna i kancelaryjna posiedzeń Rady i Komisji - protokołowanie, sporządzanie wyciągów z protokołów.
  4. Prowadzenie zbioru oraz rejestru uchwał, a także opinii i wniosków Komisji i Radnych.
  5. Prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego.
  6. Przekazywanie komórkom organizacyjnym Urzędu i gminnym jednostkom organizacyjnym do realizacji uchwał Rady Gminy oraz przygotowywanie sprawozdań z ich realizacji.
  7. Przygotowanie uchwał do publikacji i ich publikowanie na stronie Urzędu i BIP oraz przekazywanie podjętych uchwał do Dziennika Urzędowego Województwa Mazowieckiego i Regionalnej Izby Obrachunkowej.
  8. Prowadzenie rejestru ewidencji wniosków i postulatów zgłaszanych przez radnych oraz interpelacji i zapytań, przekazywanie ich do załatwienia przez merytoryczną komórkę organizacyjną i nadzorowanie terminowego ich załatwiania oraz sporządzanie okresowych analiz i sprawozdań w tym przedmiocie.
  9. Ogłaszanie poprzez obwieszczenia treści podejmowanych uchwał.
  10. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski i interpelacje Radnych.
  11. Przygotowywanie i organizowanie korespondencji zewnętrznej Rady.
  12. Prowadzenie zbiorów protokołów zebrań wiejskich i Rad Sołeckich, a także rejestru uchwał tych organów.
  13. Prowadzenie rejestru skarg i wniosków kierowanych do Rady.
  14. Informowanie Wójta o treści projektów uchwał i podjętych uchwałach.
  15. Organizowanie i obsługa biura Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady.
  16. Organizowanie spotkań, obchodów, rocznic, świąt, inicjowanych przez Wójta, Przewodniczącego Rady i Radnych.
  17. Organizowanie szkoleń dla Radnych.
  18. Wykonywanie ustawowych czynności dotyczących tworzenia, łączenia i reorganizacji sołectw, udzielanie pomocy w zakresie wyborów Sołtysów i organów samorządu wiejskiego oraz współdziałania sołectw z organami Gminy.
  19. Współorganizowanie zebrań wiejskich.
  20. Ustalanie harmonogramu zebrań wiejskich oraz zapewnianie udziału w nich przedstawicieli organów, zgodnie z tematyką zebrania.
  21. Współpraca z Sołtysami wsi, organizowanie pomocy w zakresie realizacji statutowych zadań,
  22. Aktualizowanie statutów sołectw, przedkładanie Wójtowi projektu zmian zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  23. Organizowanie konsultacji społecznych zarządzonych przez Radę oraz wykonywanie czynności związanych z kompetencjami Rady dotyczącymi przeprowadzania referendów.
  24. Przygotowywanie opracowań analitycznych i statystycznych dotyczących działalności Rady i jej organów.
  25. Archiwizacja dokumentów wytworzonych w Biurze Rady i przekazywanie do archiwum zakładowego.
  26. Gromadzenie i przechowywanie oświadczeń majątkowych Radnych, publikacja na BIP oświadczeń, przedkładanie sprawozdania.
  27. Prowadzenie ewidencji udziału Radnych na sesjach.
  28. Przygotowywanie list wypłat dla Radnych i Sołtysów.
  29. Prowadzenie dokumentacji związanej z odznaczeniami i wyróżnieniami.
  30. Przygotowywanie zaproszeń, dyplomów i plakatów.
  31. Udzielanie informacji publicznej z zakresu działalności Rady i Komisji, a w szczególności na bieżąco przekazywanie ich do publikacji w BIP.
  32. Wykonywanie zadań związanych z wyborami Sołtysów.
  33. Współdziałanie w zakresie organizacji akcji wyborczych oraz obsługa kancelaryjna i biurowa organów wyborczych,
  34. Prowadzenie spraw organizacyjnych w zakresie wyborów przez Radę ławników sądowych.
  35. Prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz innych obiektów w których mogą być prowadzone usługi hotelarskie (agroturystyki).
  36. Prowadzenie obsługi strony internetowej Urzędu oraz BIP.

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Agnieszka Kowalska
Data powstania: 06.04.2022 15:09
Data modyfikacji: 06.04.2022 15:11
Liczba wyświetleń: 278