bip gmina kampinos

2022-04-06 14:38:25

Referat Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych


Referat Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych, pokój nr 10

tel. (22) 725-00-40 wew. 226

Do zadań Referatu Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych należy:

  1. W zakresie Funduszy Zewnętrznych:
  • prowadzenie bazy danych i analiza dostępnych źródeł współfinansowania projektów
    z funduszy i programów pomocowych Unii Europejskiej i innych zewnętrznych źródeł finansowych,
  • bieżące kontakty z instytucjami wdrażającymi i zarządzającymi w sprawie gminnych projektów objętych dofinansowaniem ze środków zewnętrznych,
  • współpraca w zakresie przygotowania oraz wdrażania strategii, planów i programów rozwoju Gminy, w aspekcie pozyskiwania środków zewnętrznych,
  • współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy w przygotowaniu dokumentacji aplikacyjnej oraz realizacji zadań objętych dofinansowaniem ze środków zewnętrznych,
  • aplikowanie o dotacje i inne formy finansowania projektów Gminy w ramach: europejskich programów i instrumentów pomocowych oraz środków krajowych,
  • aplikowanie o środki europejskie za pośrednictwem konkursów ogłoszonych przesz Lokalną Grupę Działania ,,Między Wisłą a Kampinosem”,
  • koordynacja udziału Gminy jako partnera w projektach dofinansowanych ze środków zewnętrznych,
  • koordynacja działań związanych z członkostwem Gminy w Lokalnej Grupie działania  ,,Między Wisłą a Kampinosem”,
  • monitorowanie i raportowanie działań jednostek organizacyjnych Gminy w zakresie pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych,
  • współpraca w zakresie wdrażania i realizacji projektów finansowych z zewnętrznych środków finansowych,
  • współpraca w procesie przygotowywania dokumentacji z zakresu zamówień publicznych dotyczących projektów finansowanych ze środków zewnętrznych,
  • współpraca przy rozliczaniu projektów dotyczących realizacji zadań wykonywanych
    w ramach zewnętrznych środków finansowych,
  • przygotowywanie sprawozdań i raportów z realizacji projektów realizowanych
    w ramach funduszy unijnych i innych zewnętrznych źródeł finansowych,
  • monitorowanie trwałości projektów objętych dofinansowaniem z zewnętrznych środków finansowych,
  • współpraca z organizacjami i instytucjami w celu pozyskiwania i wykorzystywania funduszy na realizację zadań publicznych,
  • prowadzenie spraw związanych z informacją o Unii Europejskiej i funduszami strukturalnymi w tym, koordynacja promocji projektów w ramach funduszy unijnych,
  • przygotowanie projektów aktów prawnych podejmowanych przez Radę oraz Wójta
    w sprawach dotyczących przedsięwzięć Gminy dofinansowanych za środków zewnętrznych oraz udziału Gminy jako partnera w takich przedsięwzięciach,
  • udział w przygotowaniu planu finansowego Gminy,
  • współpraca przy wykonywaniu dokumentacji projektowych dla potrzeb realizacji gminnych inwestycji, objętych wnioskami o dofinansowanie ze środków zewnętrznych.
  1. W zakresie Zamówień Publicznych prowadzenie zadań związanych z przygotowaniem i prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego dotyczących dostaw, usług lub robót budowlanych według potrzeb zgłaszanych przez komórki organizacyjne Urzędu, jednostki organizacyjne Gminy w ramach planowanych w budżecie Gminy środków finansowych, zgodnie z zasadami i trybem określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych i aktach wykonawczych, przy współpracy i udziale przedstawicieli tych jednostek, a w szczególności:
  • ustalanie właściwego, zgodnego z przepisami prawa, trybu udzielania zamówień publicznych,
  • przygotowanie projektów zarządzeń Wójta w sprawie zamówień publicznych,
  • wstępna akceptacja wniosków o wszczęcie postępowania w sprawie zamówień publicznych w zakresie wybranych trybów udzielania zamówień oraz akceptacja kryteriów oceny ofert proponowanych przez jednostki organizacyjne udzielające zamówień,
  • przygotowywanie specyfikacji warunków zamówienia i zapytań ofertowych przy współpracy merytorycznych komórek organizacyjnym urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy wnioskujących i realizujących planowane zamówienie,
  • opracowanie regulaminów, procedur i zasad w zakresie udzielania zamówień publicznych w Urzędzie,
  • analiza stosowanych procedur i wnioskowanie o wprowadzanie odpowiednich zmian,
  • przygotowanie dokumentów niezbędnych do prac Komisji Przetargowej, w tym organizacja techniczna posiedzeń komisji dotyczących wyboru wykonawców (wraz z odpowiednią merytorycznie komórką organizacyjną Urzędu) w zakresie i według określonych w przedmiotowych regulaminach,
  • opracowanie dodatkowych wzorów dokumentów, w zakresie nie uregulowanym przepisami Prawo zamówień publicznych, których zastosowanie usprawni przebieg postępowań o zamówienie publiczne i udzielanie zamówień,
  • zapewnienie terminowego opublikowania informacji i ogłoszeń związanych
    z udzielaniem zamówienia w miejscach wskazanych w ustawie,
  • współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych oraz Urzędem Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, przygotowywanie wystąpień do Urzędu Zamówień Publicznych w zakresie wynikającym z przepisów prawa zamówień publicznych,
  • prowadzenie rejestru zamówień publicznych realizowanych przez Gminę,
  • sporządzanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie realizacji Prawa zamówień publicznych,
  • kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych zamówień.

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a): Agnieszka Kowalska
Data powstania: 06.04.2022 14:38
Data modyfikacji: 07.04.2022 13:24
Liczba wyświetleń: 667