2009-06-24 12:45:31
Wymagane dokumenty:
1. Podanie o wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
2. Dokument tożsamości osoby ubiegającej się o wydanie wymienionego wyżej zaświadczenia.
Opłaty:
- wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego - 24,00 zł – (cz. II, kol. 2, pkt 4 ustawy o opłacie skarbowej z dn. 16 listopada 2006 (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635)
Miejsce złożenia dokumentów:
- urząd stanu cywilnego miejsca zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu),
- dla Gminy Kampinos, Urząd Stanu Cywilnego w Kampinosie, tel. (22) 725 00 40 w. 15
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie.
Uwagi:
-
Zaświadczenia o tym, że księgi stanu cywilnego zaginęły lub uległy
zniszczeniu nie mają charakteru odpisu aktów stanu cywilnego.
-
Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego
stwierdza, że księga danego rodzaju i określonego rocznika w danym
urzędzie stanu cywilnego zaginęła lub uległa zniszczeniu.
-
Wnioskodawca ubiegający się o takie zaświadczenie powinien
uprawdopodobnić, że w utraconej księdze znajdował się akt dotyczący
określonej osoby.
- O wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub
zniszczeniu księgi stanu cywilnego można zwrócić się drogą
korespondencyjną, przesyłając do urzędu stanu cywilnego miejsca
zdarzenia podanie o wydanie zaświadczenia wraz z uiszczeniem wymaganej
opłaty skarbowej.
- Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu
księgi stanu cywilnego wydaje się na wniosek sądu lub innego organu
państwowego, osoby, której zaświadczenie dotyczy, jej wstępnego,
zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego.
-
Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego może
być także wydane na wniosek innych zainteresowanych osób.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
Informacje o artykule
Autor: |
|
Zredagował(a): |
|
Data powstania: |
24.06.2009 12:45 |
Data modyfikacji: |
|
Liczba wyświetleń: |
2190 |