2009-06-24 12:39:18
Wymagane dokumenty:
1. Karta zgonu
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
Opłaty:
sporządzenie aktu zgonu (odpis skrócony aktu zgonu wydawany bezpośrednio po sporządzeniu aktu stanu cywilnego
w liczbie 3 egzemplarzy) - jest zwolnione z opłaty skarbowej
(cz. II, kol. 4, pkt 2, lit. b ustawy o opłacie skarbowej z dn. 16 listopada 2006 (Dz. U. z 2006 r. Nr 225 poz. 1635)
Miejsce złożenia dokumentów:
- Urząd Stanu Cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon
- dla Gminy Kampinos, Urząd Stanu Cywilnego mieści się w Urzędzie Gminy w Kampinosie,
Tel: (22) 725 00 40 wew. 15
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie
Uwagi:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e) administrator domu, w którym nastąpił zgon.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688)
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zm.), Dział I
Informacje o artykule
Autor: |
|
Zredagował(a): |
|
Data powstania: |
24.06.2009 12:39 |
Data modyfikacji: |
|
Liczba wyświetleń: |
2329 |