Artykuł archiwalny
2009-06-23 10:19:21
Zadania Referatu Organizacyjnego
Referat Organizacyjny
poza zadaniami wspólnymi realizowanymi przez wszystkie Referaty i
samodzielne stanowiska określone w §14 Regulaminu Organizacyjnego
realizuje zadania szczegółowe.
Do zadań Referatu Organizacyjnego należy:
1. prowadzenie spraw kadrowych pracowników urzędu, dyrektorów oraz kierowników
jednostek podległych Gminie, pracowników zatrudnionych na stanowiskach
pomocniczych i obsługi;
2. prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym pracowników;
3. prowadzenie ewidencji zarządzeń Wójta;
4. prowadzenie dokumentacji z zakresu dyscypliny pracy;
5. prowadzenie biblioteki Urzędu (Dzienniki Ustaw, Monitory Polskie);
6. zamawianie pieczęci urzędowych oraz prowadzenie rejestru pieczęci;
7. prowadzenie archiwum Urzędu;
8. prowadzenie rejestru: umów zleceń, umów o dzieło i umów na roboty budowlane,
zamówień publicznych;
9. prowadzenie rejestrów: (wyjść służbowych, prywatnych, delegacji, odbioru godzin,
godzin nadliczbowych);
10. prowadzenie spraw dotyczących robót publicznych, prac interwencyjnych,
absolwentów, stażystów:
- sporządzanie wniosków o organizację robót publicznych;
- zawieranie umów z pracownikami zatrudnionymi w ramach robót publicznych;
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu ZUS Rp-7;
11. prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi (wynikające
z art. 24 h o samorządzie gminnym);
12. prowadzenie kancelarii – przyjmowanie korespondencji przychodzącej oraz
przygotowanie korespondencji do wysłania;
13. prowadzenie Sekretariatu Wójta Gminy i jego Zastępcy:
- prowadzenie rejestru pism wychodzących;
- nadzór nad powierzonymi pieczątkami ogólnymi;
- przekazywanie pracownikom pism wpływających zgodnie z dekretacją oraz
prowadzenie dziennika korespondencji;
- prowadzenie planu pracy dziennego i długoterminowego Wójta Gminy;
- koordynowanie przyjęć interesantów przez Wójta Gminy;
14. prowadzenie rejestru decyzji, postanowień;
15. zakup i wydawanie materiałów biurowych i środków czystości oraz prowadzenie
rejestru tych materiałów;
16. zakup i wydawanie lekarstw z apteczki pierwszej pomocy;
17. prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z Biuletynem Informacji Publicznej;
18. gromadzenie dokumentów dotyczących organizacji i podstawowych danych o szkołach:
- Uchwały Rady Gminy – (założycielskie);
- obwody i sieci;
- statuty szkół;
- opracowania wyników nauczania w szkołach;
- oceny bezpieczeństwa w szkołach, m.in. BHP, p. poż., SANEPID;
- protokołów i zaleceń pokontrolnych MEN i KO;
19. ustalanie zasad obiegu dokumentów i akt w Urzędzie;
20. sprawowanie nadzoru nad stosowaniem w Urzędzie przepisów kancelaryjnych;
21. analizowanie publikacji prasowych dotyczących gminy oraz działalności jego władz
i podejmowanie działań związanych z reagowaniem na krytykę prasową;
22. wykonywanie zadań związanych z załatwieniem w Urzędzie skarg, wniosków i listów
obywateli a w szczególności:
a) prowadzenie zbiorowej ewidencji skarg, wniosków i listów interwencyjnych, wpływających
do Urzędu oraz przekazanie ich do rozpatrzenia właściwym jednostkom organizacyjnym
lub pracownikom;
b) organizowanie przyjęć obywateli w sprawach skarg, wniosków i osobistych przez Wójta;
c) nadzorowanie terminowego załatwienia skarg, wniosków i listów obywateli wniesionych
do Urzędu;
23. wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, Prezydenta, samorządu
terytorialnego i samorządu mieszkańców stosownie do obowiązujących w tym zakresie
ustaleń i przepisów;
24. prowadzenie gospodarki ustalonej dla Urzędu ilością etatów i funduszem wynagrodzeń;
25. przedstawianie propozycji dotyczących podwyżek wynagrodzeń pracowników Urzędu
oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
26. prowadzenie akt osobowych pracowników Urzędu, Ośrodka Pomocy Społecznej, Biblioteki
Publicznej oraz Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kampinosie, prowadzenie
spraw urlopowych pracowników Urzędu, OPS i Biblioteki Publicznej, w tym sporządzanie
rocznego planu urlopów wypoczynkowych;
27. prowadzenie i załatwianie spraw rentowych i emerytalnych pracowników Urzędu;
28. planowanie i prowadzenie kontroli wewnętrznej w jednostkach organizacyjnych Urzędu i na
stanowiskach pracy w zakresie ustalonym przez Wójta;
29. prowadzenie biblioteki urzędowej oraz załatwianie spraw związanych z prenumeratą prasy
i wydawnictw;
30. prowadzenie ksero;
31. zaopatrywanie pracowników obsługi w odzież ochronną i roboczą oraz prowadzenie gospodarki
tą odzieżą;
32. prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny
pracy oraz zabezpieczenia przeciwpożarowego w Urzędzie;
33. wywieszanie na tablicy ogłoszeń urzędu pism sądowych podlegających podaniu do
wiadomości publicznej oraz pism ogłaszających o ustanowieniu kuratora dla strony, której
miejsce pobytu nie jest znane;
34. prowadzenie spraw związanych z informacją o Unii Europejskiej oraz funduszami
strukturalnymi i przedakcesyjnymi;
35. nadzór nad właściwym funkcjonowaniem ekipy pracowników gospodarczych i
robót publicznych:
- organizacja zaopatrzenia;
- określenie zakresu prac;
- organizacja pracy;
36. Nadzór nad kotłownią w budynkach należących do Urzędu Gminy.
37. Organizacja dowozu dzieci do szkół.
Informacje o artykule
Autor: |
|
Zredagował(a): |
|
Data powstania: |
23.06.2009 10:19 |
Data modyfikacji: |
|
Liczba wyświetleń: |
2788 |