bip gmina kampinos

Artykuł archiwalny

2009-06-23 10:20:47

Referat Środowiska, Gospodarki Gruntami



 
Kierownik Referatu: Wanda Zalewska
Tel: (22) 725-00-06
e-mail: srodowisko@kampinos.pl
 
Referat Środowisko i Gospodarki Gruntami podlega bezpośrednio Wójtowi Gminy
Do zadań Referatu Środowiska i Gospodarki Gruntami należą sprawy z zakresu ochrony środowiska, rolnictwa, leśnictwa, realizuje zadania z dziedziny geodezji, gospodarki nieruchomościami oraz sprawy związane z planowaniem przestrzennym zagospodarowania gminy.

I.     W dziedzinie ochrony środowiska:
 -  przygotowanie projektów uchwał organów gminy w zakresie ochrony środowiska i ochrony przyrody,
 -  bieżąca realizacja uchwał organów gminy w zakresie ochrony środowiska,
 -  prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na usuwaniu, wykorzystywaniu i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych, prowadzeniu działalności ochronnej przed bezdomnymi zwierzętami oraz współpraca ze schroniskami dla bezdomnych zwierząt,
 -  przygotowywanie decyzji administracyjnych z zakresu ochrony środowiska,
 -  prowadzenie spraw w zakresie realizacji ustawy o odpadach,
 -  wykonywanie zadań z ustawy o ochronie zwierząt,
 -  prowadzenie spraw w zakresie realizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w Gminie,
 -  przygotowywanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną oraz zapewnianie opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywanie.
II. W zakresie gospodarki komunalnej: 
- nadzór nad mieszkaniowym zasobem gminy,
- sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej w tym nad cmentarzami wojskowymi,
- realizacja spraw wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego – przydział lokali mieszkalnych, zamiany lokali i pomieszczeń zastępczych.
III. W zakresie geodezji:
- nadawanie numeracji porządkowej budynków,
- przygotowanie stosownych dokumentów w sprawie nazewnictwa ulic,
- zatwierdzanie podziałów nieruchomości,
- opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych gruntów wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami,
- zatwierdzanie rozgraniczeń nieruchomość.
IV. W zakresie gospodarki nieruchomościami: 
Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami przeznaczonymi w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego na cele zabudowy, a w szczególności:
- ustalanie odszkodowań za przejmowane grunty wydzielone pod budowę dróg gminnych,
- ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku podziału nieruchomości oraz opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości na
skutek wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej
- regulacja stanu prawnego nieruchomości będących we władaniu gminy
- ustalanie opłat planistycznych zbywanych nieruchomości posiadających miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
V. W zakresie gospodarki gruntami gminnymi:
- przygotowywanie uchwał w sprawie sprzedaży lub przekazania w użytkowanie wieczyste gruntów gminnych,
- dokonywanie zamiany gruntów,
- organizowanie przetargów jako formy zbycia gruntów gminnych,
- przygotowanie i wydawanie decyzji w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- ustanawianie zakresu i warunków oddania gruntów w użytkowanie wieczyste,
- ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste.
VI. W zakresie planowania przestrzennego i zagospodarowania przestrzennego gminy, a w szczególności:          
- przygotowywanie projektów uchwał o przystąpieniu do sporządzania planów miejscowych,
- nadzorowanie sporządzania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- udostępnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium do publicznego wglądu,
- uzgadnianie projektów planów z organami administracji państwowej i innymi instytucjami,
- prowadzenie postępowań dotyczących decyzji o warunkach zabudowy zagospodarowania terenu,
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- wykonywanie czynności organizacyjnych dotyczących powołania gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej oraz opracowanie regulaminu określającego tryb działania.

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a):
Data powstania: 23.06.2009 10:20
Data modyfikacji: 23.06.2009 10:25
Liczba wyświetleń: 3023