Artykuł archiwalny
2009-06-24 12:49:01
Wymagane dokumenty
1. Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Wójta
2.
Kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu
zamieszkałego przez osobę, w stosunku do której prowadzone jest
postępowanie o wymeldowanie (umowa najmu, akt notarialny, umowa o
przydziale lokalu).
Opłaty
Czynności postępowania nie podlegają opłatom o charakterze publicznoprawnym.
Miejsce złożenia dokumentów:
- bezpośrednio w Sekretariacie Urzędu Gminy w Kampinosie.
- w toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednie prowadzącemu postępowanie - Kierownik USC w Kampinosie
Termin i sposób załatwiania sprawy
-
postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks
Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071),
- termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - ok. 2 miesięcy,
-
w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję
administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy
przybiera postać :
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania,
-
decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydania w sytuacji
, gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego
wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub
inny organ.
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej
przez organ I instancji przysługuje pisemne odwołanie do organu II
instancji w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
W
toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał
dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania,
informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia
stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie,
W
przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku
do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest
procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Grodzisku Maz - Wydział
Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w
postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję
strony postępowania o wymeldowanie),
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Podstawa prawna:
Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960).
Informacje o artykule
Autor: |
|
Zredagował(a): |
|
Data powstania: |
24.06.2009 12:49 |
Data modyfikacji: |
20.03.2013 14:19 |
Liczba wyświetleń: |
1315 |