bip gmina kampinos

Artykuł archiwalny

2009-06-24 12:50:18

Zameldowanie na pobyt czasowy trwający powyżej 3 miesięcy


Wymagane dokumenty:
1. Dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty) lub odpis skrócony aktu urodzenia osoby niepełnoletniej nieposiadającej dowodu osobistego,
2. Wypełniony formularz zgłoszenia pobytu czasowego trwającego powyżej 3 miesięcy
3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie (akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale kwatery stałe) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia zgody na zameldowanie (właściciel, najemca, wynajmujący). 
4. Pełnomocnictwo - w przypadku dzałania za pośrednictwem pełnomocnika,
5. Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego UE, obywatelem państwa członkowskiego EFTA - stron umowy EOG lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny takiego cudzoziemca przebywający na terytorium RP jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w trzydziestym dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
6. Cudzosiemiec inny niż wskazany powyżej przebywający na terytorium RP jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu czasowego trwająceo ponad 3 miesiące najpóźniej w 4 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba że jego pobyt na terytorium RP nie przekarcza 14 dni.

Opłaty:
Czynności związane z zameldowaniem na pobyt czasowy nie podlegają opłatom.

Miejsce złożenia dokumentów
USC w Kampinosie
 
Termin i sposób załatwiania sprawy:
- w wypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza zgłoszenia pobytu czasowego czynność zameldowania dokonywana jest bezzwłocznie.
- w wyniku dokonania czynności meldunkowej interesant otrzymuje komputerowy wydruk w postaci poświadczenia zameldowania na pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy.

Uwagi:
- W przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt czasowy powyżej 3 miesięcy meldunek automatycznie wygasa.
- Ponowne zameldowanie na pobyt czasowy jest realizowane poprzez prawne dostarczenie wymaganych dokumentów i wypełnienie formularza meldunkowego.

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993).

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a):
Data powstania: 24.06.2009 12:50
Data modyfikacji: 20.03.2013 14:02
Liczba wyświetleń: 1203