Referat Środowisko i Gospodarki Gruntami podlega bezpośrednio Wójtowi Gminy Do zadań Referatu Środowiska
i Gospodarki Gruntami należą sprawy z zakresu ochrony środowiska,
rolnictwa, leśnictwa, realizuje zadania z dziedziny geodezji,
gospodarki nieruchomościami oraz sprawy związane z planowaniem
przestrzennym zagospodarowania gminy.
I.W dziedzinie ochrony środowiska: - przygotowanie projektów uchwał organów gminy w zakresie ochrony środowiska i ochrony przyrody, - bieżąca realizacja uchwał organów gminy w zakresie ochrony środowiska, - prowadzenie
spraw związanych z udzielaniem zezwoleń na prowadzenie działalności
polegającej na usuwaniu, wykorzystywaniu i unieszkodliwianiu odpadów
komunalnych, prowadzeniu działalności ochronnej przed bezdomnymi
zwierzętami oraz współpraca ze schroniskami dla bezdomnych zwierząt, - przygotowywanie decyzji administracyjnych z zakresu ochrony środowiska, - prowadzenie spraw w zakresie realizacji ustawy o odpadach, - wykonywanie zadań z ustawy o ochronie zwierząt, - prowadzenie spraw w zakresie realizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w Gminie, - przygotowywanie
zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną oraz zapewnianie
opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywanie. II. W zakresie gospodarki komunalnej: - nadzór nad mieszkaniowym zasobem gminy, - sprawowanie opieki nad miejscami pamięci narodowej w tym nad cmentarzami wojskowymi, - realizacja
spraw wynikających z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym
zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego – przydział lokali
mieszkalnych, zamiany lokali i pomieszczeń zastępczych.
III. W zakresie geodezji: - nadawanie numeracji porządkowej budynków,
- przygotowanie stosownych dokumentów w sprawie nazewnictwa ulic,
- zatwierdzanie podziałów nieruchomości,
- opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych gruntów wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami,
- zatwierdzanie rozgraniczeń nieruchomość. IV. W zakresie gospodarki nieruchomościami:
Prowadzenie
spraw z zakresu gospodarki gruntami przeznaczonymi w miejscowych
planach zagospodarowania przestrzennego na cele zabudowy, a w
szczególności:
- ustalanie odszkodowań za przejmowane grunty wydzielone pod budowę dróg gminnych,
- ustalanie
opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku
podziału nieruchomości oraz opłat adiacenckich z tytułu wzrostu
wartości nieruchomości na
skutek wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej
- regulacja stanu prawnego nieruchomości będących we władaniu gminy
- udostępnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studium do publicznego wglądu,
- uzgadnianie projektów planów z organami administracji państwowej i innymi instytucjami,
- prowadzenie postępowań dotyczących decyzji o warunkach zabudowy zagospodarowania terenu,
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- wykonywanie
czynności organizacyjnych dotyczących powołania gminnej komisji
urbanistyczno-architektonicznej oraz opracowanie regulaminu
określającego tryb działania.