Artykuł archiwalny
2009-06-23 10:20:00
Kierownik Referatu Finansowego:
Zofia Piotrowska - Skarbnik Gminy
Tel: (022) 725 00 40 wew. 18
Referat Finansowo-Księgowy podlega bezpośrednio Skarbnikowi Gminy.
Zadania Referatu:
1. opracowywanie prognoz finansowych gminy,
2. sporządzanie projektu rocznego budżetu gminy oraz przedkładanie go w terminie obowiązującym
do uchwalenia,
3. bieżąca realizacja budżetu gminy oraz składanie półrocznych i rocznych sprawozdań z jego realizacj
Radzie Gminy,
4. dokonywanie analiz i ocen wykonania budżetu oraz przedstawianie informacji w tym zakresie dla
potrzeb Wójta,
5. realizacja dochodów własnych gminy:
a/ wymiar i pobór podatków i opłat lokalnych,
b/ prowadzenie ewidencji podatników na magnetycznych nośnikach danych,
c/ bieżąca aktualizacja danych podatników,
d/ stosowanie ulg, umorzeń, zwolnień z poboru podatków i opłat,
e/ rozliczanie inkasentów z poboru podatków i opłat,
f/ przyjmowanie wniosków, wydawanie decyzji uprawniających podatnika do otrzymania bonów paliwowych,
g/ opłata skarbowa,
h/ dochody z dzierżaw, opłat i inne
i/ pomoc publiczna przedsiębiorcom,
j/ sporządzanie wniosków o przyznanie subwencji rekompensujące utracone dochody.
6. naliczanie i rozliczanie wynagrodzeń pracowników wraz z pochodnymi ZUS i US, prowadzenie
i zabezpieczanie dokumentacji płacowej celem naliczeń emerytalnych i rentowych,
7. naliczanie i rozliczanie zasiłków chorobowych, opiekuńczych, rodzinnych, wychowawczych itp.,
8. prowadzenie syntetycznej i analitycznej ewidencji księgowej dla budżetu Gminy,
9. prowadzenie obsługi finansowo – księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
i Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska,
10. prowadzenie ewidencji środków trwałych i materiałów oraz przeprowadzanie okresowych
inwentaryzacji składników majątkowych i ich rozliczanie,
11. ewidencjonowanie, księgowanie nakładów inwestycyjnych, remontowych i ich rozliczanie,
12. prowadzenie kasy Urzędu,
13. kontrola kasy i druków ścisłego zarachowania,
14. nadzór, realizacja, rozliczanie jednostek budżetowych i racjonalne dysponowanie środkami finansowymi
zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie,
15. opiniowanie finansowe projektów organizacyjnych jednostek,
16. prowadzenie spraw z zakresu rachunkowości budżetowej oraz sprawozdawczości,
17. realizacja ustawy o ochronie tajemnicy skarbowej i służbowej,
18. prowadzenie rejestru sprzedaży VAT i rejestru zakupów VAT,
19. rozliczanie i sporządzanie deklaracji miesięcznych VAT,
20. wystawianie rachunków uproszczonych i faktur VAT dla odbiorców usług,
21. obsługa księgowa i rachunkowa Ośrodka Pomocy Społecznej i Biblioteki.
22. kontrola płatności za nieruchomości sprzedawane na raty, oddawane w użytkowanie wieczyste
lub dzierżawę.
Informacje o artykule
Autor: |
|
Zredagował(a): |
|
Data powstania: |
23.06.2009 10:20 |
Data modyfikacji: |
|
Liczba wyświetleń: |
1133 |