2009-06-24 15:13:54
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego – Druk do pobrania
2. Zaświadczenie o dochodach z ostatnich 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku – Druk do pobrania
3.
Zaświadczenia o dochodach wszystkich członków rodziny zamieszkujących z
wnioskodawcą ( emerytury, renty, zasiłki rodzinne, stypendia, dochody z
prowadzonej działalności gospodarczej, dochody z pracy – za ostatnie 3
miesiące)
4. Ostatni rachunek za energię elektryczną
UWAGA!
Właściciele domków jednorodzinnych są obowiązani dołączyć do wniosku
dokument potwierdzający wielkość powierzchni użytkowej oraz stan
techniczny budynku – zaświadczenie Starostwa Powiatowego Warszawskiego
Zachodniego – Wydziału Infrastruktury i Budownictwa.
Opłaty:
Nie podlega.
Miejsce złożenia dokumentów:
Pokój Nr 13, w godzinach pracy Urzędu.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
W ciągu miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od
decyzji przysługuje wnioskodawcy odwołanie do Samorządowego Kolegium
Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Wójta Gminy Kampinos w
terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Podstawa prawna :
1. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 roku w sprawie dodatków mieszkaniowych ( Dz.U. Nr 71, poz. 734)
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 roku w sprawie dodatków mieszkaniowych ( Dz. U. Nr 156, poz. 1817).
Uwagi:
Szczegółowe
informacje o kosztach utrzymania mieszkania dla poszczególnych tytułów
prawnych do lokalu mieszkalnego określone są szczegółowo w § 2 ust. 1
rozporządzenia Rady Ministrów:
„ § 2. 1. Podstawę obliczania dodatku mieszkaniowego stanowią następujące rodzaje wydatków w gospodarstwach domowych:
1)
najemców i podnajemców oraz innych osób mających tytuł prawny do
używania lokalu, z wyjątkiem wymienionych w pkt 2-5 - czynsz albo inne
opłaty za używanie lokalu oraz opłaty za energię cieplną, wodę, odbiór
nieczystości stałych i płynnych,
2) członków spółdzielni
mieszkaniowych oraz właścicieli i najemców lokali w budynkach
spółdzielni mieszkaniowych - opłaty za energię cieplną, wodę, odbiór
nieczystości stałych i płynnych oraz koszty eksploatacji i remontów, z
wyłączeniem ubezpieczenia, podatku od nieruchomości i opłaty za
wieczyste użytkowanie gruntów,
3) właścicieli lokali mieszkalnych -
opłaty za energię cieplną i wodę dostarczane do lokalu, opłaty za
odbiór nieczystości stałych i płynnych oraz zaliczki na koszty zarządu
nieruchomością wspólną, z wyłączeniem ubezpieczenia, podatku od
nieruchomości i opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów,
4) osób
używających lokali mieszkalnych w budynkach wielorodzinnych
stanowiących ich własność oraz właścicieli domów jednorodzinnych -
opłaty za energię cieplną i wodę dostarczane do lokalu, opłaty za
odbiór nieczystości stałych i płynnych,
5) zajmujących lokal bez
tytułu prawnego i oczekujących na dostarczenie przysługującego im
lokalu zamiennego lub socjalnego - odszkodowanie za zajmowanie lokalu
bez tytułu prawnego oraz opłaty za energię cieplną, wodę, odbiór
nieczystości stałych i płynnych, z wyłączeniem ubezpieczenia, podatku
od nieruchomości i opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów.”
Informacje o artykule
Autor: |
|
Zredagował(a): |
|
Data powstania: |
24.06.2009 15:13 |
Data modyfikacji: |
|
Liczba wyświetleń: |
2379 |