bip gmina kampinos

Artykuł archiwalny

2009-06-24 12:50:38

Zameldowanie na pobyt stały


Wymagane dokumenty:
1. Dokument stwierdzający tożsamość lub odpis skrócony aktu urodzenia dla osoby niepełnoletniej, nieposiadającej dowodu osobistego,
2. Wypełniony wniosek zgłoszenia pobytu stałego,
3. Zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (nie dotyczy osoby dokonującej zameldowania z równoczesnym wymeldowaniem z dotychczasowego miejsca pobytu),
4. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (akt notarialny, umowa najmu, decyzja o przydziale osobnej kwatery stałej) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowania,
5. Pełnomocnictwo - w przypadku działania za pośrednictwem pełnomocnika,
6. Cudzoziemcy przedstawiają kartę pobytu wydaną w związku z udzieleniem zezwolenia na osiedlenie się, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, zgody na pobyt tolerowany lub nadaniem statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, albo zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, decyzję o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej, udzieleniu Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany;
7. Obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej przedstawia ważny dokument podróży kub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu, a członek jego rodziny nie będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej - ważny dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej. 

Opłaty: 
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.

Miejsce złożenia dokumentów:
USC w Kampinosie, tel. (22) 725 00 40 w. 15

Termin i sposób załatwiania sprawy:
Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego.

Uwagi:
- W przypadku zameldowania na pobyt stały osoby, której poprzednie miejsce pobytu stałego mieściło się poza obszarem działania Urzędu , podczas dokonywania czynności zameldowania należy bezwzględnie okazać poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w tym samym czasie można posiadać tylko jedno miejsce pobytu stałego)
- Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (wynajmującego, najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139 poz. 993)

Informacje o artykule

Autor:
Zredagował(a):
Data powstania: 24.06.2009 12:50
Data modyfikacji: 20.03.2013 13:37
Liczba wyświetleń: 1153